HET BESTE MOMENT OM JE MISSIE IN ACTIE TE ZETTEN IS NU

Waarom juist in covidtijden de missie van je bedrijf, merk of team laten groeien en bloeien?

 

 

Covid heeft ons allen als mens diep geraakt. Gescheiden van collega’s, vrienden en zelfs van naaste familie is ons leven en beleven helemaal veranderd. Waren het niet juist deze menselijke relaties die de hoofdzakelijk zakelijke aanpak in en rond bedrijven aanvaardbaar maakten, voor werknemers maar ook voor klanten? Covid bemoeilijkt nu deze menselijke verbinding en zo worden we als mens zwaar onder druk gezet.

Is het daarom niet nu het juiste moment voor bedrijven om hun relaties en verbondenheid met medewerkers maar ook klanten en andere partners te versterken? Is het niet essentieel om betrokkenen terug samen te brengen en die samenwerkingsverbanden terug te verstevigen? Intussen weten we allemaal dat niet winst maken alle betrokkenen in een bedrijf samenbrengt….

Wat brengt ons echt samen en hoe kunnen we deze missie effectiever in actie zetten zijn belangrijke vragen in bedrijven op dit moment.

Zou de toekomst niet weggelegd zijn aan deze bedrijven en teams voor wie het duidelijk is waar hun bedrijf, merken en teams echt voor staan. Misschien is dit ook het moment om zelfs naar de toekomst toe vanuit die intrinsieke kracht nog meer te betekenen voor het omringend ecosysteem en zijn uitdagingen? Is de toekomst niet juist weggelegd aan die bedrijven die winstbejag kunnen overstijgen met een duidelijke missie, in actie gezet door en voor betrokkenen? Meer en meer wordt duidelijk dat bedrijven die impact nastreven in hun direct omringend ecosysteem ook de bedrijven zijn die dichter bij de mensen staan, korter op de bal kunnen spelen en directer inspelen op de echte behoeftes en dus ook de betere oplossingen aanreiken… met betere resultaten als gevolg.

Waar wachten we als bedrijf, merk of team op om onze missie in actie te zetten?

Elk bedrijf, merk of team heeft van nature zo z’n hoogsteigen missie. Vaak is die onderliggend aanwezig, niet voldoende duidelijk voor alle betrokkenen en zodoende zeker niet voldoende in actie. Deze missie verduidelijken en terug in actie zetten is meer dan relevant in covidtijden, het wordt zelfs levensnoodzakelijk in deze context. Covid doet ons eenvoudigweg beseffen dat zo’n wijdere visie samen met een meer menselijke, zorgende manier van werken in feite ook de echte betekenis van duurzaam ondernemen is, waarover zoveel gepraat wordt.

Onze missie in actie zetten betekent gewoonweg trots zijn op het werk dat we doen, er samen het beste van maken en zo in samenwerking meer betekenisvol zijn voor klanten, medewerkers, partners en andere betrokkenen. Meer betekenisvol en dus ook met meer resultaat. Beide zijn meer dan ooit direct gekoppeld!

Wij als ACTUNITED zijn fier dat we u kunnen helpen om uw missie te activeren met behulp van een gestructureerde aanpak, op maat van de betrokkene, het team en bedrijf of merk en gebaseerd op een methodologie gevalideerd door KU Leuven. Geef ons een seintje en we zijn er voor u om te verduidelijken hoe we dit aanpakken!

Business met zorg start hier.

hilde@actunited.be

ACTUNITED TEAM